Predsednica Republike Slovenije Nataša Pirc Muzar, predsednik Vlade RS Robart Golob in zpunanja ministrica Tanja Fajon, se očitno boljše počutijo v družbi afriškega Benina, kot Francije ali Madžarske …
Novinarka TV Slovenija Petra Marc je za petkov večerni Dnevnik na TV Slovenija (6. 6. 2025) izpostavila domnevna dvojna merila ZDA, ki so svoje sankcije uvedle zgolj proti dvema sodnicama iz majhnih držav – zoper sodnico Beti Hohler iz Slovenije in sodnico Reine Alapini-Gansou iz afriškega Benina, ne pa tudi zoper predsednika senata sodišča, ki je odločal v tej zadevi – zoper sodnika Nicolasa Guilloua iz Francije. Podobno je v večernih Odmevih, prav tako na TV Slovenija istega večera trdila tudi prof. dr. Maša Kovič Dine z ljubljanske Pravne fakultete. Tudi po njeni trditvi, bi naj bila odločitev senata sodišča soglasna 3 : 0.
sodnica MKS Beti Hohler
Po naših virih pa je predsednik senata, sodnik Nicolas Guillou iz Francije, v nasprotju s sankcioniranima sodnicama, glasoval PROTI izdaji nalogov za aretacijo. Glasovanje senata bi naj torej bilo 2 : 1. To potrjuje več mednarodnih virov, med katerimi so npr. Le Monde, Haaretz in Reuters. Trditev je podprta tudi z analizo posebne izdaje European Journal of International Law, rožnika 2025.
Glede na opis in povzetke iz medijskih virov ter pravnih analiz, je sodnik Nicolas Guillou v svojem mnenju izrazil dvom glede pravne zrelosti dokaznega gradiva, ki ga je predložil tožilec Khan. Sodnik Guillou naj bi trdil, da obstaja premalo konkretnih dokazov, ki bi utemeljevali osebno odgovornost Netanjahuja in Gallanta za elemente zločinov, kot jih zahteva Rimski statut. Meni tudi, da tožilec ni v zadostni meri izkazal, da so bila dejanja del širšega načrta ali politike.
“Zaskrbljen sem nad pomanjkanjem nedvoumne povezave med vojaškimi operacijami in predvideno odgovornostjo vrhovnega političnega vodstva,” pravi Guillou. (povzeto po odlomkih iz pravnih analiz dokumenta).
Glede na navedeno, sodnik Nicolas Guillou iz Francije torej ni bil sankcioniran zato, ker je glasoval proti izdaji nalogov. Poročanje TV Slovenija o dvojnih merilih ZDA, ki naj bi uvedle sankcije zgolj proti majhnim državam, potemtakem ne drži. Sankcije ZDA so bile potemtakem selektivne in namenjene le tistim, ki so aktivno podprli dejanje, katerega ZDA razglašajo za "nelegitimnega".
Francija je ameriška zaveznica in stalna članica Varnostnega sveta ZN. ZDA pa se običajno in pogosto izogibajo sankcioniranju državljanov njihovih tesnih zaveznic, razen če je to nujno. Francija je tudi zavezniška država ZDA v okviru vojaškega pakta NATO, zato sankcioniranje francoskega sodnika, ki se je uprl izdaji naloga, ni bilo politično smiselno. Kar se tiče Benina, teh zadržkov seveda ni.
Kaj pa Slovenija? Mar Slovenija ni zavezniška država ZDA v okviru NATA? Očitno ne, ali pa so ZDA doumele – kljub dejstvu, ali pa morda prav zato, ker je njihova prva dama Slovenka – da sedanja slovenska politična oblast zgolj izrablja svoje članstvo v NATO, dejansko pa se obnaša, kot zaveznica nekoga drugega …
Predsednica Republike Slovenije Nataša Pirc Musar, je v svojem odzivu na ameriške sankcije pravilno dojela le to, »da takšno ravnanje ne bo pripeljalo nikamor.« To v prvi vrsti velja prav za njo samo in za ostale pripadnike trenutne slovenske oblasti ...
Predsednica Republike Slovenije Nataša Pirc Musar
Uradna izjava državnega sekretarja ZDA Marca Rubia z dne 5. rožnika/junija 2025 se glasi: »ZDA ne bodo dovolile, da bi Mednarodno kazensko sodišče zlorabljalo svoje pristojnosti za politične cilje proti demokratičnim zaveznikom, kot je Izrael.« Slovenija se načelnim stališčem ZDA ne more zoperstavljati, saj za to nima nobenega resnega orodja. Pa tudi smiselno to dejansko ni. Lahko pa bomo nazadnje vsi Slovenci deležni posledic nerazumnega ravnanja naših samovšečnih oblastnikov, ki se na mednarodnem prizorišču obnašajo kot slon med porcelanom.
državni sekretar ZDA Marco Rubio
Mednarodno kazensko sodišče (MKS) je bilo ustanovljeno z Rimskim statutom – mednarodno pogodbo, sprejeto 17. malega srpana 1998 v Rimu in je uradno začelo delovati 1. malega srpana 2002.
Več v svetovnem merilu pomembnih držav, med katerimi je tudi veliko jedrskih velesil, ni ratificiralo Rimskega statuta in ne priznavajo MKS. Med njimi so ZDA, Rusija, Kitajska, Indija, Izrael, Turčija, Iran, Saudska Arabija, Pakistan, Indonezija, Egipt, in druge. Iz tega sporazuma pa je izstopila tudi naša soseda Madžarska, članica EU.
Navedene države ne priznavajo Mednarodnega kazenskega sodišča zaradi:
- skrbi glede suverenosti – bojazen, da bi sodišče lahko sodilo njihovim državljanom brez njihovega soglasja;
- vojaških razlogov – države z velikim vojaškim vplivom (npr. ZDA, Rusija, Kitajska, Izrael) želijo preprečiti pregon svojih vojakov ali voditeljev;
- političnih razlogov – trdijo, da je MKS pristranski ali da deluje z dvojno moralo.
Ker je bilo Mednarodno kazensko sodišče v Haagu, ustanovljeno s političnim namenom in je v glavnem obravnavalo poražence v različnih vojnah, je dejansko nemogoče, da bi bilo neodvisno in samostojno. Sploh pa ne moremo pričakovati, da ne bi upoštevalo političnih navodil svojih ustanoviteljev.
Pravo vprašanje je torej, ali sme neko sodišče, četudi se samo imenuje mednarodno, dejansko soditi tistim, ki tega sodišča sploh ne priznavajo in ga imajo za politično pristranskega? Kot kaže sme, vendar samo tistim, ki to dopustijo, to pa so običajno poraženci.
Popolnoma drugače je v primeru, ko gre za močne države, ki nekaj dajo na lastno suverenost in neodvisnost ter ne pustijo, da bi o njihovih državljanih odločale neke druge države oz. sodišče, ki ga ne priznavajo. Isto Mednarodno kazensko sodišče je namreč že 17. sušca/marca 2023 – pred več kot dvema letoma – tudi izdalo nalog za prijetje ruskega predsednika Vladimirja Putina zaradi dogajanja v Ukrajini. Pa se do danes ni zgodilo nič! Nič drugače ne bi bilo niti v primeru Kitajske, Indije, Turčije, Irana in še katere druge države. Kakšno vlogo torej dejansko ima Mednarodno kazensko sodišče v Haagu? Obsoditi nekoga, ki ga dejansko ni sposobno sankcionirati? Mar ni to potem res zgolj politično sodišče? Brez kakršnekoli realne moči?
Nas pa seveda zanima predvsem Slovenija. Slovenska sodnica Beti Hohler je bila 25. vinotoka/oktobra 2024 imenovana v tričlanski senat Mednarodnega kazenskega sodišča v Haagu. Pravzaprav je v tem senatu nadomestila romunsko sodnico Julio Motoc. Ta se je iz senata uradno umaknila iz zdravstvenih razlogov. A neuradni viri trdijo, da naj bi se iz senata MKS umaknila, ker ni želela sprejeti ponujene podkupnine, in ni želela glasovati za izdajo nalogov za aretacijo izraelskega premierja Benjamina Netanjahuja in nekdanjega obrambnega ministra Yoava Gallanta.
Ne moremo povsem potrditi, pa tudi zanikati ne moremo suma, da je bila v ozadju odstopa romunske sodnice Soroševa agenda Novega svetovnega reda. Sodnici Juliji Motov naj bi bila ponujena odkupnina, če bo glasovala za izdajo nalogov za aretacijo, vendar tega ni storila, zato je uradno odstopila zaradi zdravstvenih razlogov.
Ključni datumi, ki so preverljivi, vsekakor kažejo na določena neizpodbitna dejstva:
1. Če bi romunska sodnica Julia Motoc glasovala proti izdaji nalogov za aretacijo Netanjahuja in Gallanta, ob upoštevanju, da je tudi francoski sodnik glasoval proti, nalog sploh ne bi bil izdan.
2. Slovenska sodnica Beti Hohler je očitno glasovala za izdajo nalogov za aretacijo, s tem pa je prišlo do večinske odločitve, saj je tudi sodnica iz Benina glasovala za.
3. ZDA so sankcije uvedle z izvršnim ukazom predsednika Trumpa že svečana/februarja 2025.
4. Ameriški državni sekretar Marco Rubio je sankcije ZDA utemeljil šele dne 5. 6. 2025 in jih obrazložil s trditvijo, da MKS izvaja "nelegitimna in neutemeljena dejanja" proti ZDA in njenim zaveznikom.
Očitno se je v obdobju med svečanom 2025 in rožnikom 2025 nekaj dogajalo v zakulisju. Kaj natančno, žal ne bomo izvedeli. Vsekakor je minilo več kot tri mesece od dne, ko je predsednik Trump izdal izvršni ukaz o sankcijah in dnem, ko so bile te razglašene.
V prvi vrsti nas zanima, ali je res kaj na tem, da naj bi slovenska sodnica Beti Hohler za to, da je prispevala svoj glas za izdajo nalogov za aretacijo, dejansko prejela podkupnino s strani Soroševih krogov?
Zanimivo je, da je že v petek, 6. 6. 2025 to vprašanje najvišjim slovenskim državnim predstavnikom javno postavil general Poveljstva Slovenske varde Ivan Bolfek, ki je hkrati tudi zahteval, da se do razjasnitve primera sodnico suspendira in odpokliče iz Haaga. Do danes ni bil podan noben konkreten odgovora na to vprašanje od nikogar izmed najvišjih predstavnikov Republike Slovenije. Dva izmed njih, predsednica Nataša Pirc Musar in predsednik Vlade RS sta zgolj dejala, da podpirata sodnico Beti Hohler in MKS v Haagu in da ji bo Slovenija še naprej pomagala.
General Bolfek je zahteval odgovor na še več vprašanj:
»Kdo načrtno vpleta Republiko Slovenijo in posledično celo slovenski narod v izrazito protinarodno in protidržavno ravnanje ter v odkrit konflikt s kar tremi svetovnimi velesilami ZDA, Izraelom in Rusijo?
Kdo je Slovenijo potisnil v velikansko godljo, v kateri se je sodnica Beti Hohler, delegirana iz Republike Slovenije, vnaprej postavila na stran proti zaveznikom? Kdo je za to poleg nje same dejansko še odgovoren?«
Dejstvo je, da se je Slovenija po zaslugi sodnice Beti Hohler znašla v družbi afriške države Benin, ne pa članice EU in zaveznice Francije. Kot kaže, se trenutni oblastniki v Sloveniji ne zavedajo svojega početja in jim niso jasne osnove zunanje politike, kaj šele geostrategija. Tudi oni se očitno bolje počutijo v družbi Benina, kot pa Francije. In ja, odgovorni najvišji predstavniki Republike Slovenije so res dolžni odgovoriti na vsa postavljena vprašanja slovenskemu narodu in državljanom te države.
Val Krajnc, 8. rožnika 2025