Ker predstavništvu Štajerske in Slovenske varde niso dovolili udeležbe na 19. seji Odbora za notranje zadeve Državnega zbora RS, je vojvod Štajerski in Nadvojvod Slovenski Andrej Šiško, predsedniku Državnega zbora RS Igorju Zorčiču, poslal uradno pismo in obenem še stališče Varde.
S strani Državnega zbora RS, je bilo predstavnikom zainteresirane javnosti – konkretno Štajerske varde in drugih Deželnih vard, zedinjenih v Slovensko vardo, zaradi katerih sta se dejansko sprejemali obe noveli Zakona o dopolnitvah zakona o varstvu javnega reda in miru ter Zakona o dopolnitvah zakona o nadzoru državne meje, načrtno onemogočeno sodelovanje v zakonodajnem postopku, kar pomeni tudi načrtno oviranje javne razprave in predstavitve mnenj zainteresirane civilne družbe, v zvezi s predlaganima novelama zakonov.
Ker predstavniki Varde niso mogli sodelovati na 19. seji Odbora, so v imenu civilne iniciative Zedinjena Slovenska varda, dne 17. 09. 2020, predsedniku Državnega zbora RS, g. Igorju Zorčiču in vsem poslanskim skupinam v Državnem zboru RS, poslali dopis »z zahtevo, da našo civilno iniciativo v skladu z Ustavo Republike Slovenije takoj vključite v zakonite postopke sprejema novele obeh v oklepaju navedenih zakonov (Zakona o nadzoru državne meje in Zakona o javnem redu in miru). Pri tem se ponovno sklicujemo neposredno na Preambulo Ustave ter na člene 1., 2., 3., 5., 8., 14., 15., 34., 39., 42., 44., 61., 123., 124., 138., 143., in 145. Ustave RS, prav tako pa tudi na Poslovnik Državnega zbora RS in na običajno prakso, ki se je v zvezi s spreminjanjem zakonodaje uveljavila v Državnem zboru Republike Slovenije, od leta 1991 pa vse do danes, ko je civilna družba običajno vključena v postopke za spremembo zakonodaje in v javno razpravo v zvezi s tem.
V nasprotnem primeru, bomo našo izključitev iz postopka spreminjanja obeh zakonov razumeli, kot protiustavno in protizakonito delovanje Državnega zbora RS, kot načrtno fašistično delovanje ter kot namerno kršitev obstoječe zakonodaje – kršitev enakopravnosti po členu 131 KZ RS. Posledično bomo o tem obvestili mednarodne organizacije in medije ter vložili ustrezne kazenske ovadbe, zoper vse vpletene v Državnem zboru Republike Slovenije.«
Skupaj z dopisom, so istočasno vsem navedenim poslali tudi Stališče Zedinjene Slovenske varde v zvezi s Predlogom zakona o dopolnitvah Zakona o varstvu javnega reda in miru ter v zvezi s Predlogom zakona o dopolnitvah Zakona o nadzoru državne meje, z datumom 01. 09. 2020, ki se skupno nahaja na dvaindvajsetih (22.) straneh formata A4. Tudi ta poizkus, da bi v Državnem zboru RS, vsaj slišali glas neposredno vpletenih državljanov in državljank, ali jim dali možnost vsaj pojasniti njihova stališča, je bil neuspešen.
Dne 24. 09. 2020, je sledila 20. seja Državnega zbora RS, v okviru katere, sta bila v 15. in 16. točki dnevnega reda, v istem dnevu, opravljena druga in tretja obravnava obeh novel zakona, čeprav tretja obravnava sploh ni bila na dnevnem redu, in posledično sta bila z 48. glasovi »za«, sprejeta Zakon o dopolnitvi zakona o varstvu javnega reda in miru ter Zakon o dopolnitvi zakona o nadzoru državne meje. Proti zakonoma je glasoval en (1) sam poslanec.
Noveli zakonov o Vardi so tako podprli ne le poslanci opozicijskih SD, LMŠ in SAB, marveč tudi koalicijske NSi, SMC ter DeSUS. Lahko bi torej sklepali, da je na primeru Štajerske varde obstoječa Janševa koalicija že razpadla in propadla. Vsekakor je zanimivo, da poslanci SDS sicer niso podprli obeh novel zakonov, obenem pa tudi niso storili ničesar, da bi pomagali delovanju Varde. Skratka, tudi oni so Vardo pustili na cedilu, čeprav naj bi bili njen naravni zaveznik. Očitno temu ni tako!
Dne 28. 09. 2020, je na naslov c. i. Zedinjena Slovenska varda, prispel dopis predsednika Državnega zbora RS, g. Igorja Zorčiča, v katerem je potrdil prejem dopisa Zedinjene Slovenske varde, z dne 17. 09. 2020, naslovljenega nanj in na vseh devet poslanskih skupin DZ RS. V dopisu, je predsednik Državnega zbora RS, opravičeval poseg v ustaljeno prakso udeležbe zainteresirane javnosti, na sejah Državnega zbora RS ali njegovih delovnih teles – s čimer je to prakso dejansko priznal – s sklicevanjem na ukrepe za zamejitev novega korona virusa, pri čemer se je skliceval na ukrepe objavljene dne 06. 03. 2020, čeprav je bila med tem pandemija uradno preklicana in je poleti – tudi dne 02. 09. 2020, ko je potekala seja Odbora DZ RS, ni bilo. V dopisu pa ni pojasnil, kdaj je posredoval stališča Varde, poslanskim skupinam parlamentarnih strank v DZ RS. Dopis je predsednik DZ RS, poslal 4 dni po sprejetju obeh novel zakona v DZ RS, kot je razvidno iz datuma, navedenega na dokumentu.
V Dopisu predsednika Državnega zbora RS, je navedeno tudi naslednje: »Zainteresirana, a nevabljena javnost se sej v Državnem zboru v okviru prostorskih možnosti in drugih okoliščin, načeloma lahko udeleži. Na seji ima, če tako odloči predsedujoči ali delovno telo, možnost ustne predstavitve svojega stališča, nima pa možnosti sodelovanja v razpravi. Mnenje ali pripombe lahko vsakdo, tudi predstavnik javnosti, ki ni vabljen na sejo Državnega zbora ali delovnega telesa, vedno lahko poda pisno, s čimer se poslanke in poslanci ter strokovna ali zainteresirana javnost tudi seznani prek objave na spletnem mestu Državnega zbora. Poseben primer sodelovanja javnosti so t. im. javne predstavitve mnenj, za kar pa ne gre v primeru, ki ga izpostavljate.
Sporočilo zainteresiranega predstavnika javnosti, da se želi udeležiti posameznega dogodka ali seje v Državnem zboru, samo po sebi še ne pomeni tudi dejanske možnosti udeležbe. Slednja je možna v skladu s Poslovnikom Državnega zbora, Pravili o notranjem redu v Državnem zboru ter morebitnimi drugimi akti oziroma obvestili.«
Med dokumenti in dogodki, objavljenimi na spletu, v zvezi s sprejemanjem obeh novel zakona, pod EPA: 1184 – VIII, in tudi sicer na spletni strani Državnega zbora RS, nikjer ni najti objave Stališča Zedinjene Slovenske varde v zvezi s Predlogom zakona o dopolnitvah Zakona o varstvu javnega reda in miru ter v zvezi s Predlogom zakona o dopolnitvah Zakona o nadzoru državne meje, z datumom 01. 09. 2020, ki se skupno nahaja na dvaindvajsetih (22.) straneh formata A4, katerega prejem je potrdil predsednik Državnega zbora RS, s svojim dopisom z dne 28. 09. 2020.
To očitno pomeni, da se Državni zbor RS, ni držal niti tega, kar je v svojem dopisu navedel njegov predsednik. Skratka, vse civilne iniciative z imenom Varda, so bile, od začetka do konca zakonodajnega postopka v parlamentu – z izjemo 41. seje Komisije za državno ureditev Državnega sveta RS, – povsem izključene iz zakonodajnega postopka, več krat celo z lažjo in prevaro.
Posledično je bilo, dne 09. 10. 2020, v Uradnem listu RS, št. 139, na straneh 5708-5710, objavljeno besedilo Zakona o dopolnitvi zakona o varstvu javnega reda in miru ter Zakona o dopolnitvi zakona o nadzoru državne meje, ki bosta stopila v veljavo petnajsti dan, od njune objave v Uradnem listu RS.
Nadvojvod Šiško je na naše vprašanje, kaj to pomeni za delovanje Štajerske in drugih Deželnih vard odgovoril: »Nič! Obe sprejeti noveli zakonov sta namreč tako neumni in diskriminatorni, da bosta oba zakona moral pasti na Ustavnem sodišču. Vsekakor to ne pomeni konca delovanja in aktivnosti Varde. Dokler se zadeve na Ustavnem sodišču ne bodo razjasnile, bomo zgolj nekoliko prilagodili naše delovanje in ga še bolj razvili ter dodelali. Kriminalci v Državnem zboru RS nas ne bodo nikoli ustavili! Najprej se bomo lotili pobude za oceno ustavnosti, ki jo bomo čim prej poslali na Ustavno sodišče RS, na meji pa se bomo gibali v manjših oddelkih, da nas policija ne bo zaznala. Takoj, ko bo nastopila pomlad in z njo lepše vreme, bomo znova množično na terenu, prav tako pa bomo spet organizirali tabore usposabljanja.«
Očitno nas čaka še pestro dogajanje …
Bojan Strašek, 15. 10. 2020