V uredništvu spletnega portala Pravda.si že vse leto zastopamo edino smiselno in upravičeno stališče, da so vse letošnje volitve - državnozborske, predsedniške in lokalne - povsem nezakonite in protiustavne, skratka neveljavne. Takšno naše stališče v celoti podpira dogajanje v zvezi z vsemi tremi volitvami. Ko smo v zvezi s tem zastavili konkretno vrašanje vsem kandidatom in kandidatkam za predsednika oziroma predsednico RS, nam nanje ni zmogel/la razumno odgovoriti nihče, čeprav so vsi na ves glas vpili o pravni državi. Enako se dogaja tudi na tokratnih lokalnih volitvah, kar nas nikakor ne preseneča. Presenečajo nas le volivci in volivke, ki tega nikakor ne spoznajo oziroma nočejo razumeti.
V uredništvo smo prejeli posnetke enega izmed kandidatov za lokalne volitve iz Maribora. Sporočil nam je dejstvo, da mediji nadaljujejo diskriminacijo tudi na lokalni ravni. Kot smo že poročali, so se na predsedniških in državnozborskih volitvah mediji posluževali diskriminatornih in manipulativnih ukrepov, da so dvignili popularnost zgolj določenim kandidatom.
Tako se je dogajalo tudi v volilnikampanji na lokalnih volitvah v Mariboru. Aleksander Kamenik na tokratnh lokalnih volitvah kandidira za župana s Stranko Aleksandra Kamenika. Po njegovih besedah se že od začetka volilne kampanje sooča z neverjetno diskriminacijo medijev. Posredoval nam je nekaj video posnetkov in nam opisal tudi nekaj dogodkov, kjer so mediji očitno delovali diskriminatorno in zgolj za peščico kandidatov.
eden izmed 15. kandidatov za župana Maribora - Aleksander Kamenik
»To je enako, kot da hočem preplavati maraton čez ocean in nimam ne rok, ne nog. Kak naj pol plavam? Z jezikom? Vzeli so mi vsako možnost zmage. Je to demokratično? Ne ni, to je mafijsko!« Tako je opisal svojo situacijo v videoposnetku na Facebook profilu Aleksander Kamenik.
Zasebni mediji imajo pravico, da izvajajo uredniško politiko, ki daje možnost predstavitve zgolj določenim kandidatom. Tako že vnaprej izločijo vse kandidate, katerih program je v neskladju z njihovimi pogledi. Tako so Kamenika najverjetneje izločili zaradi njegovega razkrivanja korupcije na mestni občini, v mariborskem azilu, ozaveščanja glede nevarnosti cepiv, covid ukrepov, prihajajoče energetske in družbene krize ter zaradi ostalih podobnih družbeno (ne)sprejemljivih vsebin.
Zakon o medijih je jasen. V drugem tretji odstavek točno opredeljuje kaj niso mediji. Mediji ne smejo delovati tako, da objavljajo informacije zgolj o določenih političnih strankah in še to na način, da se uporabnika napelje ali celo zavede, da spremeni svoje mnenje, glede na podane informacije.
»Mediji
2. člen …
(3) Mediji niso bilteni, katalogi ali drugi nosilci objavljanja informacij, ki so namenjeni izključno oglaševanju, poslovnemu komuniciranju, izobraževalnemu procesu ali notranjemu delu gospodarskih družb, zavodov in ustanov, društev, političnih strank, cerkvenih in drugih organizacij, šolska glasila, …«
Posebnost mariborskih lokalnih volitev je ta, da je na listi kar 15 kandidatov za župana. Določeni mediji so pod pretvezo prevelikega števila kandidatov sami izbrali »primerno« število kandidatov za soočenje. Kot kriterij za nastop na teh soočenjih so nekateri navedli lastne ali tuje ankete, nekateri pa zgolj lastno uredniško politiko.
Na soočenje BKTV so povabili le 12 kandidatov od 15. Diskriminacija je očitno podobna kot na predsedniških volitvah leta 2017, ko so na soočenje POP TV povabili 7 kandidatov od 9. Izločili pa so tiste, ki bi lahko pokvarili poskus vplivanja na volivce preko sugestij in splošnih informacij, katere bi lahko bile podane. Hkrati se z načrtnim oženjem izbora kandidatov celo sugestira, katere kandidate »se splača voliti«.
Primer vplivanja na volivce na podlagi ankete - naslovnica najbolj branega občila Večer
Za primerjavo poglejmo, kako so med predsedniškimi volitvami 2022 zagotovili medijski prostor tako Pirc Musarjevi kot Logarju. Ta dva kandidata sta se tako in zato obdržala na vrhu poročanja vseh medijev, skozi celotno volilno obdobje, kar je privedlo do drugega kroga volitev, v katerem je bila naposled določena za zmagovalko ženska in ne moški. Očitna ironija je v tem, da so skozi celotno volilno obdobje ponavljali mantro »čas je za predsednico!«
Za koga pa je čas v Mariboru? Bodo mediji določili in volivci »izvolili«!
18. listopad 2022, Vojko Pogačnik